Методика викладання у вищій школі
Назва: Методика викладання у вищій школі
Тип модуля: обов‘язковий
Семестр: I (колишній V, спеціалісти)
Обсяг модуля: загальна кількість годин — 162 (кредитів ЄКТС — 4,5)
аудиторні години — 32 (лекції — 16, практичні — 16)
Лектор: Зав. каф., к. ф-м.. н., доц. Лунь Юрій Остапович
Результати навчання:
У результаті вивчення модуля студент повинен:
- Знати сутність, своєрідність навчально-виховного процесу у вищій школі; структуру, психолого-педагогічні аспекти організації навчально-пізнавальної діяльності студентів; критерії відбору, принципи структурування змісту навчального курсу у вищій школі; сучасні інтерактивні методи та форми організації навчання студентів; норми, критерії оцінювання знань, умінь студентів; сутність та особливості виховання студентської молоді; особливості діяльності педагога вищої школи.
- Уміти визначати, планувати структуру змісту навчального заняття; самостійно проводити лекційні, практично-семінарські заняття; складання навчальної програми з курсу; застосовувати сучасні методи навчальної діяльності студентів; застосування методів, прийомів організації виховного впливу на студентів; розв’язання педагогічних конфліктів у різноманітних ситуаціях; організовувати спілкування зі студентами.
Спосіб навчання: аудиторне.
Зміст навчального модуля:
- Сутність і методологічні засади навчання.
- Навчання, його мотиви, типи і їх характеристика.
- Принципи навчання у вищій школі.
- Характеристика і вимоги до вибору методів навчання.
- Психологічні особливості, типологія студентів.
- Суть педагогічної майстерності та психолого-педагогічних умінь викладача.
- Дидактичні і методичні вимоги до академічної лекції.
- Психолого-педагогічні вимоги до проведення лекції у вищій школі.
- Види семінарів, вимоги до їх організації та проведення.
- Особливості технології і техніки організації та проведення практичних, лабораторних, індивідуальних занять, консультацій і колоквіумів.
- Роль, функції і види аналізу й оцінювання навчальних досягнень студентів.
- Методика проведення контрольних дій у вищій школі.
Рекомедована література:
- Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. — К.: Знання, 2005. — 486 с
- Педагогіка для громадянського суспільства // Під ред. докт. пед. наук. Т.С.Кошманової. – Львів, ЛНУ імені Івана Франка.– 2005.
- Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. – К., 2005.
Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (30%): опитування на семінарських заняттях, виконання індивідуального завдання, модульний контроль.
- Підсумковий контроль (70%, іспит): тестування.