РОБОЧІ НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”
ІНСТИТУТ МАТЕМАТИКИ І ФУНДАМЕНТАЛЬНИХ НАУК

“ЗАТВЕРДЖУЮ”

Голова науково-методичної комісії
спеціальності  192 “Будівництво та цивільна інженерія”
Холод П.Ф.

”  ” ______ 2018 р.

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ  ДИСЦИПЛІНИ
ФІЗИКА

галузь знань  19 “Архітектура та будівництво”

спеціальність  192 “Будівництво та цивільна інженерія”

вид дисципліни обовязкова
мова викладання українська

    Львів – 2018 рік

 

 

Робоча програма з навчальної дисципліни  фізика  для студентів

Іституту будівництва і інженерії довкілля

 

Розробники: доктор фіз.- мат.наук, професор                                  І.Р.Зачек

доктор фіз.- мат.наук, професор                                  Г.А.Ільчук

 

Робоча навчальна програма обговорена та схвалена на засіданні:

                                                                            кафедри фізики                                                                  

/назва кафедри/

Протокол №       від „      ”                         2018 р.

 

Завідуючий кафедрою _________________________________Лопатинський І.Є.

/підпис, прізвище, ініціали/

 

Робоча програма розглянута та схвалена НМК спеціальності

“ 192 – Будівництво та цивільна інженерія ”

 

Протокол від  ”       ”                                2018 року    №_______________

Секретар НМК

 

Види роботи

Денна форма

Семестр №І

Семестр №ІІ

Всього

Кількість кредитів/год

4/120

3/90

7/210

Усього годин аудиторної роботи, у т. ч.:

60

45

105

лекційні заняття, год.

30

15

45

лабораторні заняття, год.

15

15

30

практичні заняття, год.

15

15

30

Усього годин самостійної роботи, у т. ч.:

60

45

105

Розрахунково – графічні робіти  кільк./год.

1/10

1/10

2/20

підготовка до навчальних занять та контрольних заходів, год.

46

32

78

Екзамени

+

+

 Частка аудиторного навчального часу студента у   відсотковому вимірі:         53,33%

  2. The purpose and objectives of teaching physics:

                                             2.1. Purpose of studying the course of physics:

–        create a solid foundation for the future specialist on which his / her next special training is based;

–        enable him to navigate basic physical ideas, modeling approaches, and use them physically competently;

–        help navigate the flow of scientific and technical information.

 

                                                           2.2.Tasks of studying physics:

–        study of the basic physical phenomena and laws of physics, which are necessary for the subsequent study of special disciplines;

–        study of the physical nature of the processes used in the professional activity of a specialist;

–        developing self-planning skills, conducting a physical experiment and processing its results;

–        developing students’ problem-solving skills from different fields of physics related to future engineering tasks according to their training profile;

–        creating sufficiently broad theoretical training to help students apply new, up-to-date physical ideas and principles to their profession.

 

The study of physics involves the formation and development of students’ competencies:

common:

–        ability to think abstractly, analyze and synthesize new ideas when acting in non-standard situations, critical and self-critical in the analysis of these ideas;

–        ability to master knowledge independently by searching, processing and analyzing information from various oral, written and electronic sources;

–        certainty and perseverance in terms of tasks and responsibilities;

–        ability to think critically and apply basic theories, methods, and principles of physics;

–        ability to compose texts, make presentations and messages;

 professional:

–        the ability to think critically and apply basic theories, methods and principles of the natural sciences.

    

 The learning outcomes of this discipline detail the following programmatic learning outcomes:

–        to apply the basic theories, methods and principles of physics in the field of professional activity;

–        mastery of working skills to work effectively alone (graphic – design works) or in a group (laboratory work, including leadership skills in their performance), the ability to get the desired result.

2.3. List of previous and related and subsequent courses

№з/п

Попередні

навчальні дисципліни

Супутні і наступні навчальні дисципліни

1.                      Maths
2.                Theoretical mechanics
3.                       Hydraulics
4.                    Heat and mass transfer

3.Анотація навчальної дисципліни

           Курс фізики складається з 15 лекцій у I семестрі і 8 лекцій у II  другому,  з  8 практичних  і 8 лабораторних занять у I і II  семестрах.  Лекційний курс охоплює вісім  розділів, в яких викладені фізичні основи механіки, молекулярної фізики і термодина­міки, електростатики, постійного струму, електромагнетизму, хвильової опти­ки, квантової природи випро­мінювання, елементів фізики твердого тіла. Лабораторні роботи у I семестрі виконуються в механіко- молекулярній лабораторій, а   у II  другому –   в  електричній і оптичній лабораторіях. Студенти після 8 лекції пищуть роботу по перевірці самостійної роботи, а в кінці семестрів – розрахунково – графічну роботу. В кінці I і II  семестрів студенти складають екзамени.

                                         Description of the course

                                           4.1. Lectures:

 

№ п/п

Name of topics

І SEMESTER

Кільк.
годин

1.

Speed and acceleration. Laws of dynamics of material point. The law of conservation of momentum. Friction forces.

2

2.

Force work and its expression through a curvilinear integral. Kinetic energy of a mechanical system. Potential energy. The law of conservation and conversion of mechanical energy.

2

3.

Angular velocity and angular acceleration. Moment of force and momentum of mechanical system. The moment of inertia of the body relative to the axis. Equation of dynamics of rotational motion of a rigid body with respect to the fixed axis. The kinetic energy of the rotating body. The law of conservation of momentum.

2

4.

Static equilibrium. Simple mechanisms.Harmonic vibrations. Differential equation of harmonic oscillations.

2

5.

Adding harmonic oscillations of the same direction and frequency. Beating. Adding mutually perpendicular vibrations. The differential equation of damping oscillations and their solution. The differential equation of forced oscillation and its solution.

2

6.

The continuity equation of the jet. Bernoulli equation. Measurement of fluid pressure.Statistical and thermodynamic research methods. Equation of molecular kinetic theory of ideal gas for pressure. Average kinetic energy of molecules. Molecular-kinetic interpretation of the absolute-lute temperature.

2

7.

Maxwell distribution of ideal gas molecules at thermal motion velocities. Barometric formula. The distribution of Boltzmann particles in an external potential field. The law of uniform distribution of energy by degrees of freedom of molecules.

2

8.

Internal energy. Forms of energy exchange of thermodynamic system. Work and warmth. The first law of thermodynamics. Ideal gas heat capacity and its limitations.Enthalpy. Entropy. Application of the first law of thermodynamics to isoprocesses. The adiabatic process.

2

9.

Середнє число зіткнень і середня довжина вільного пробігу молекул. Stationary self-diffusion in gases. Non-stationary diffusion in gases. Stationary thermal conductivity of gases. Non-stationary thermal conductivity of gases. Internal friction in gases.

2

10

The wheel process. Heat engines and refrigerators. The Carnot cycle and its efficiency for perfect gas. Properties of circulating and irreversible cycles.

2

11.

Entropy and thermodynamic probability. The second and third law of thermodynamics. Real gases. Van der Waals equation. Comparison of van der Waals isotherms with experimental ones. Critical state.

2

12.

General characteristics of the liquid state of the substance. Liquid compressibility.Thermal expansion of the fluid. Water anomaly. Heat capacity of liquids. Diffusion in liquids Thermal conductivity of liquids. The viscosity of liquids.

2

13.

 Surface tension. Wetting. Surface curvature and additional pressure. Capillary phenomena. Evaporation and boiling of liquids. Basic definitions and characteristics of moist air.

2

14.

Types of deformation of solids. Heat capacity of solids. Thermal conductivity of solids. Thermal expansion of solids.

2

15.

Wave formation in an elastic medium. Longitudinal and transverse waves. Equation of traveling wave. Phase and group velocities of elastic waves. Elastic wave energy. Interference of elastic waves. Standing waves.

2

                                                 ІІ SEMESTER
  1. 1.     
Interaction of charges. Electric field. The intensity of the electric field. Work when moving a charge in an electrostatic field. Electric field potential. Tension vector flow. Ostrogradsky-Gauss theorem.

2

  1. 2.     
Types of dielectrics. Electronic and orientation polarization. Conductors in an electric field. Separate conductor capacity. Capacitors. The energy of a charged detached conductor, a capacitor. Electrostatic field energy.

2

  1. 3.     
Power and current density. Electromotive force and voltage. The law of direct current. Work and current power. Joule’s Law – Lenz.Magnetic field. Magnetic induction. Bio-Savara-Laplace law. The law of full current for a magnetic field in a vacuum. Magnetic flux. Ostrogradsky-Gauss theorem. Ampere law.

2

  1. 4.     
 Lorentz force. The Hall effect. The magnetic field in a substance. The phenomenon of electromagnetic induction. Self-induction phenomenon. Magnetic field energy. Maxwell’s equation for the electromagnetic field. The main properties of electromagnetic waves. The energy of electromagnetic waves. Vector Condition of Pointing.

2

  1. 5.     
Basic concepts of photometry. Optical systems. The interference of light. Diffraction of light. The dispersion of light. Natural and polarized light.

2

  1. 6.     
Thermal radiation. Kirchhoff’s Law. Stefan Boltzmann’s Law. The Law of Wine. The Rayleigh-Jeans formula. The quantum hypothesis and the Planck formula.

2

  1. 7.     
Hydrogen atom and its spectrum according to Bohr theory. Basic ideas of quantum mechanics. Hydrogen atom in quantum mechanics. The spin of an electron. Pauli’s principle. Distribution of electrons in an atom by states.

2

  1. 8.     
Energy zones in crystals. Intrinsic conductivity of semiconductors. Impurity conductivity of semiconductors

2

Total hours

48

                                          4.2.            Practical training:

№ п/п

Contents / topics / lessons

Кіль-кість
годин

І SEMESTER

16

1.

Topic: Kinematics. Dynamics of translational movement of the body. Work and energy

2

2.

Topic: Kinematics and dynamics of rotational motion. Statics.

2

3.

Topic: Mechanical vibrations.

2

4.

Topic: Hydrodynamics

2

5.

Topic: Ideal gas equation. Ideal gas heat capacity.      2

6.

Topic: Application of the first law of thermodynamics to isoprocesses. The adiabatic process.      2

7.

Topic: The phenomena of transference. The wheel process. Entropy. Properties of liquids.

2

8.

Topic: Mechanical properties of solids. Thermal conductivity of solids. Thermal expansion of solids.

2

II SEMESTER

16

1.

Topic: Electrostatics.

2

2.

Topic: Capacitors.

2

3.

Topic: direct current .

2

4.

Topic: Magnetic field of conductor with current.

2

5.

Topic: Electromagnetic induction.

2

6.

Topic: Geometric optics.

2

7.

Topic: Light interference.

2

8.

Topic: Thermal radiation.

2

Total hours

32

                                                       4.2 Laboratory classes:

№ п/п

The content of the lessons

Кіль-кість
годин

І SEMESTER

16

Introductory session. Acquaintance with the rules of safety, devices and working procedure in the laboratory of mechanics and molecular physics

2

Laboratory work І

2

Laboratory work ІІ

2

Protection / delivery / laboratory work

2

5. Laboratory work III

2

6. Laboratory work ІV

2

7. Laboratory work V

2

8. Protection of laboratory works

2

ІІ SEMESTER

16

1.

Introductory session in the electrical laboratory. Safety instruction

2

2.

Laboratory work І

2

3.

Laboratory work ІІ

2

4.

Laboratory work ІII

2

5.

Захист /здача/ лабораторних робіт.

2

6.

Laboratory work ІV

2

7.

Laboratory work V

2

8.

Підсумкове заняття. Захист /здача/ лабораторних робіт.

2

Total hours

32


 Names of laboratory works

І SEMESTER

Molecular Laboratory

№№ лаб.роб.

Name

К-сть год

2.

Study of the moment of inertia of the Maxwell pendulum.

2

4.

Determination of free fall acceleration by means of a reversible pendulum.

2

5.

Study of the laws of rotational motion.

2

7.

The study of the moment of inertia of the body by the dynamic method.

2

8.

Study of the moment of inertia of the torsional pendulum.

2

9.

Study of the moment of inertia of the body of irregular geometric shape.

2

11.

Determination of elasticity by the bending method.

2

13.

Determination of elasticity by the shift method.

2

15.

Дstudy of mechanical damping oscillations.

2

16.

Study of the self-oscillations of a concentrated system.

2

17.

Study of string oscillation by resonance method.

2

18.

The study of the frequency of oscillations of the sound source by the method of acoustic resonance.

2

23.

The study of the viscosity and average length of free path of air molecules.

2

24.

Measurement of the liquid viscosity coefficient by the Stokes method.

2

25.

Determination of the viscosity of the liquid using a viscometer.

2

26.

Determination of fluid viscosity by capillary viscometer.

2

30.

Determination of the specific heat capacity of air.

2

31.

Determination of the entropy change in tin melting.

2

ІІ SEMESTER
Electrical laboratory

1.

The study of the basic properties of the electrostatic field

2

2.

The study of the capacitance of the capacitors

2

3.

Checking Ohm’s law for direct current

2

4.

Determination of resistance of conductors by means of a direct current bridge

2

5.

Checking Kirchhoff’s rules

2

8.

Determination of the electromotive force of the current source by the compensation method

2

10.

Study of the phenomenon of electromagnetic induction

2

12.

Studying of the electric counter of an alternating current

2

13.

Studying the elasticity factor and checking the Ohm’s law for the alternating currentcircuit

2

15.

Checking Ohm’s law for lternating current in the presence of capacity in the circuit

2

17.

Study of electrical oscillations in an alternating current circuit

2

                                                            Optical laboratory

2.

The study of the refractive index of glass using a microscope

2

3.

Checking Brewster and Mullus laws

2

4.

Measurement of high temperatures using a disappearing filament optical pyrometer

2

9.

Investigation of spectral distribution of photoconductivity and transmission of semiconductor materials

2

11.

Study of the district transition

2

13.

Helium-neon optical quantum generator

2

21.

Determination of the concentration of solutions and the absorption coefficient by the amount of light absorbed

2

24.

Diffraction of electrons on a crystal lattice

2

27.

Determining the radius of curvature of a lens using Newton’s rings

2

31.

Determination of the wavelength by a diffraction grating

2

35.

Study of the rotation of the plane of polarization of light

2

41.

The study of the integral tungsten output

2

42.

Study of external photoeffect and determination of Planck constant

2

43.

Study of spectral characteristics of photocells

2

44.

Study of Planck constant on spectral lines of hydrogen

2

46.

Determination of Planck’s constant by molecular absorption spectra

2

48.

Study of the phenomenon of luminescence

2

 

 4.3. Individual work:

№ п/п

Content of work

Кіль-кість
годин

І SEMESTER

Preparation for laboratory work

18

Study of the lecture material

18

Performing calculation and graphic work (RGR)Preparing for the exam

 

ІІ SEMESTER

Preparation for laboratory work. Study of the lecture material

10

10

Performing calculation and graphic work (RGR). Preparing for the exam

10

12

Total hours

98

 

                                               5. Методи діагностики знань

У процесі поточного контролю результатів навчання студентів використовуються такі методи: студенти в I і II семестрах після 8 лекції пищуть роботу по перевірці самостійної роботи, а в кінці семестрів – розрахунково – графічну роботу.

                                     6. Критерій оцінювання знань студентів

      1. Критерій оцінки відповідей на теоретичні питання  (10 балів): 

“10”  –  повна і вичерпна відповідь

“9”    –  в основному повна і вичерпна відповідь, однак трапляється окремі незначні неточності

“8”   –  в основному відповідь повна , однак трапляється незначні неточності

“7”   –  відповідь дається у правильному напрямі, але не повністю завершена, зроблено близько 75% її розв’язку

“6”   –  відповідь дається у правильному напрямі з ґрунтовним поясненням та ілюстративним матеріалом, але не повністю завершена, зроблено більше 50% її розв’язку

“5”   –  відповідь не завершена, зроблено більше 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку

“4”   –  відповідь не завершена, зроблено близько 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку

“3”    – відповідь не завершена, зроблено близько 25% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку

“2”    –  дається правильна кінцева формула задачі чи зроблено математичний запис фізичного закону, але без пояснення чи виводу

 “1”   –  відповідь неправильна, але зроблена спроба (розпочато) її вирішення в правильному напрямку

“0”    –  відповідь відсутня, або дається зовсім не по темі питання.

  2. Оцінка окремих тестів (1,5 бали):

відповідь правильна             –         “1

відповідь неправильна  –          “0”

3.  Критерій оцінки розв’язування задачі ( 10 балів):

“10”  – відповідь правильна

“9”  – задача розв’язана до правильної кінцевої робочої формули,  проведено числовий розрахунок, але не перевірено розмірностей

“8” – задача розв’язана до правильної кінцевої робочої формули, однак у відповіді         подається неправильне числове значення

“7” – задача розв’язана до правильної кінцевої робочої формули, але не проведено числовий розрахунок

“6”  –  відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 80% розв’язку

“5”    – відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 60% розв’язку

“4”    – відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 40% розв’язку

“3”    – відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 20% розв’язку

“2”    – відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 10% розв’язку

“1”    – записані лише формули по темі задачі

“0”    – відповідь відсутня або дається зовсім не по темі

 

                           7. Educational and methodological support

1. IR Zachek, GA Ilchuk, Yu. O. Plevachuk. Electronic educational-methodical complex “Physics and construction of Ch. I. (theoretical part)”, E41-145-22. / 2014 from 04/15/2014.

2. IR Zachek, GA Ilchuk, Yu. O. Plevachuk. Electronic Training and Methodological Complex “Physics and Construction of Part II (Tests and Tasks)”, Е41-145-63 / 2015 of May 8, 2015.

3. Complete sets of tasks for supervisory work on checking students’ independent work.

4. Ticket kits for exam control.

                                                       8. Recommended Books

8.1 Literature to the theoretical course.

I.R. Zachek, GA Ilchuk. Physics and Construction – Lviv, Ed. “Billboard”, 2009

I.R. Zachek, B.M. Romanishin. Physics. – Lviv, View. NU LP, 2003

8.2 Literature for practical / seminar / lessons.

I.R. Zachek, GA Ilchuk. Physics and construction. Collection of tasks. – Lviv, View. NU LP, 2011

Problems in physics. Methodical instructions. Examples of solutions. – Lviv, View. NU LP, 2001

8.3 Laboratory literature.

Laboratory of Physics. Part 1, 2, 3 – Lviv, Ed. LP “LP”.

 

                                               9. Information resources

IR Zachek, GA Ilchuk, Yu. O. Plevachuk. Electronic educational-methodical complex “Physics and construction of CHI (theoretical part)”. Placement address: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=12162.

IR Zachek, GA Ilchuk, Yu. O. Plevachuk. Electronic educational-methodical complex “Physics and construction of Part II (tests and problems)”. Placement address: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=13039.

 

10. Узгодження з іншими навчальними дисциплінами

№ п/п

Назва дисципліни, з якою проводиться узгодження.

Прізвище викладача.

Підпис, дата.

1

2

3

 

Національний університет
„Львівська політехніка”

Кафедра фізики

 

Погоджено:

          Голова методичної комісії базового напряму (ХТ)

_________________________ Дзіняк Б.О.   /підпис/                     /прізвище, ініціали/

„____” _______________________ 2019 р.

  Робоча навчальна програма

Дисципліни                                                            ФІЗИКА (ІІ)

  /назва дисципліни/

Для базового напряму  6.051301 Хімічна технологія (ХТ)

/номер і назва базового напряму/

Для спеціальності       ХТ

Кафедра фізики

ХТ курс – І, семестр – І, ІІ

Види роботи

Денна форма навчання

Семестр № І

Семестр № ІІ

Всього

Кількість кредитів

шість

чотири

десять

лекційні заняття, год.

32

32

64

лабораторні заняття, год.

32

16

48

практичні (семінарські) заняття, год.

32

32

64

Всього аудиторних год.

96

96

192

модульний контроль, год.

04

04

08

Самостійна робота, год.

84

84

168

Загальний обсяг год.

180

180

360

КП/КР

Контрольні роботи, шт.

Розрахунково-графічні роботи, штук

1

1

2

Екзамени

1

1

2

Заліки

 

Робочу навчальну програму складена:

доктор техн.наук, професор Ющук Степан Іванович ___________________________

канд.фіз.-мат.наук, доцент Біленька Ольга Богданівна__________________________

/вчений ступінь, звання, прізвище та ініціали автора (ів) програми/

                                        „    ”  ________  2019 р. _____________________

 

Робоча навчальна програма обговорена та схвалена на засіданні:

                                                                     кафедри фізики

/назва кафедри/

Протокол №         від  „      ”  ________ 2019 р.

Завідуючий кафедрою _____________________________________Лопатинський І.Є.

/підпис, прізвище, ініціали/

 

 

Робоча навчальна програма обговорена та схвалена на засіданні методичної комісії базового напряму (спеціальності)  6.051301 Хімічна технологія (ХТ)

Протокол № __________ від „_____” _____________________ 2019 р.

_____________________________________________________

                                                    /підпис, прізвище, ініціали/

 

 

І. Мета та завдання дисципліни, її місце в навчальному процесі.

1.1.      Мета викладання фізики:

Фізика належить до природничих наук, які вивчають закономірності найпростіших форм руху матерії. Тому курс фізики є фундаментом, на якому будується теоретична і практична підготовка інженерів та спеціалістів природничого профілю. Без нього неможливо сформувати спеціаліста, здатного до самостійної творчої діяльності на рівні вимог сучасної науки і техніки.

Мета викладання курсу фізики:

–        створити майбутньому спеціалістові надійний фундамент на якому ґрунтується його наступна спеціальна підготовка;

–        дати йому можливість орієнтуватися в основних фізичних ідеях, модельних підходах, та фізично грамотно їх використовувати;

–        допомогти орієнтуватися в потоці науково-технічної інформації;

–        створити рівень знань з фізики, який не дозволить майбутньому спеціалістові приймати імпульсивні, вольові і одночасно кричуще неграмотні та фізично небезпечні рішення, які ведуть до катастрофічних наслідків (наприклад, катастрофа на Чорнобильській АЕС через неадекватну поведінку з ядерним реактором).

1.2.      Завдання вивчення фізики

Основними завданнями вивчення курсу фізики є:

–        вивчення основних фізичних явищ та законів фізики, які необхідні для наступного вивчення спеціальних дисциплін;

–        вивчення фізичної природи процесів, які використовуються у професійній діяльності фахівця;

–        формування навиків самостійного планування та проведення фізичного експерименту і обробки його результатів;

–        формування у студентів навиків розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки;

–        створення достатньо широкої теоретичної підготовки з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи.

1.3.            Перелік дисциплін, знання яких необхідно студенту для вивчення курсу:

Математика

  1. Вміння виконувати арифметичні дії над числами.
  2. Вміння розв’язувати лінійні та квадратичні алгебраїчні рівняння.
  3. Елементарні знання про вектори, їх додавання та віднімання.
  4. Елементарні знання геометрії у межах шкільного курсу.
  5. Знання формул тригонометрії.
  6. Знання основних понять диференціального числення.
  7. Знання основних понять інтегрального числення.

Фізика

  1. Знання основних понять і законів шкільного курсу фізики.
  2. Знання одиниць вимірювання основних фізичних величин та вміння переходити від одної системи одиниць до іншої.
  3. Вміння застосовувати елементарні закони фізики для розв’язування простих фізичних та технічних задач.

ІІ. Зміст дисципліни

2.1           Лекції: ДФН  64  год.

№ п/п

Найменування розділів, тем

Кількість
годин

ДФН

І СЕМЕСТР,

 

Тема: Фізичні основи механікиПитання: Швидкість. Прискорення. Нормальне і тангенціаль­не прискорення. Закон динаміки матеріальної точки і поступального руху твердого тіла. Закон збереження імпульсу. Робота сили та її вираз через криволінійний інтеграл. Кінетична енергія механічної системи. Потенціальна енергія. Поле центральних сил. Закон збереження та перетворення енергії. Кутова швидкість та кутове прискорення. Їх зв’язок з лінійними величинами. Момент сили та момент імпульсу механічної системи. Момент імпульсу відносно нерухомої осі обертання. Момент інерції тіла відносно осі. Рівняння динаміки обертального руху твердого тіла відносно нерухомої осі. Кінетична енергія обертального руху. Закон збереження моменту імпульсу. Статика. Фізичні умови рівноваги тіл.

8

Тема: Коливання і хвиліПитання: Гармонічні коливання. Диференціальне рівняння гармонічних коливань та його розв’язок (на прикладі пружинного маятника). Додавання гармонічних коливань одного напрямку і однакової частоти. Биття. Додавання взаємно-перпендикулярних коливань. Диференціальне рівняння загасаючих коливань та його розв’язок. Диференціальне рівняння вимушених коливань та його розв’язок. Резонанс. Утворення хвиль в пружному середовищі. Поздовжні та поперечні хвилі. Рівняння біжучої хвилі. Енергія хвилі. Інтерференція хвиль. Рівняння стоячої хвилі та його аналіз.

5

Тема: Молекулярно-кінетична теорія ідеальних газівПитання: Статичний та термодинамічний методи досліджен­ня. Термодинамічні параметри. Рівноважні стани та процеси. Рівняння молекулярно-кінетичної теорії ідеального газу для тиску. Середня кінетична енергія молекул. Молекулярно-кінетичне трактування абсолютної температури. Розподіл молекул ідеального газу за швидкостями теплового руху (розподіл Максвела). Барометрична формула. Розподіл частинок у зовнішньому потенціальному полі. Закон рівномірного розподілу енергій за ступенями вільності молекул.

3

 

Тема: ТермодинамікаПитання: Перший закон термодинаміки. Робота газу при зміні його об’єму. Кількість теплоти. Застосування першого закону  термодинаміки до ізопроцесів. Теплоємність. Залежність теплоємності ідеального газу від виду процесу. Класична молекулярно-кінетична теорія теплоємностей ідеальних газів та її обмеженість. Адіабатний процес. Середнє число зіткнень та середня довжина вільного пробігу молекул. Дифузія в газах. Стаціонарна теплопровідність газів. Внутрішнє тертя в газах. Коловий процес. Теплові двигуни та холодильні машини. Оборотні та необоротні процеси. Цикл Карно. Другий закон термодинаміки. Ентропія. Статистичне трактування другого закону термодинаміки. Реальні гази. Рівняння Ван-дер-Ваальса. Порівняння ізотерм Ван-дер-Ваальса з експериментальними. Критичний стан. Рівняння Бернуллі.

6

Тема: ЕлектростатикаПитання: Закон збереження електричного заряду. Електричне поле. Напруженість електричного поля. Потенціал електричного поля. Напруженість як градієнт потенціалу. Потік вектора напруженості. Теорема Остроградсько­го-Гаусса для електричного поля у вакуумі. Типи діелектриків. Електронна та орієнтаційна поляризація. Електричне поле в речовині. Теорема Остроградського-Гаусса для електричного поля в діелектрику. Електричне зміщення. Провідники в електричному полі. Електроємність відокрем­леного провідника. Конденсатори. Енергія електростатичного поля. Об’ємна густина енергії.

6

Тема: Постійний електричний струм. Електричний струм в металахПитання: Постійний електричний струм. Закон Ома у інтегральній та диференціальній формах. Теплова дія струму. Закон Джоуля-Ленца. Класична електронна теорія електропровідності металів та її дослідне обґрун­тування. Закон ВідеманаФранца. Труднощі класичної теорії електропровідності металів. Робота виходу електронів з металу. Електричний струм в електролітах. Електричний струм у газах.

4

ІІ СЕМЕСТР,

 

Тема: ЕлектромагнетизмПитання: Магнітне поле. Магнітна індукція. Закон Ампера. Закон БіоСавараЛапласа. Закон повного струму для магнітного поля у вакуумі. Вихровий характер магнітного поля. Сила Лоренца. Ефект Холла. Циркуляція вектора магнітної індукції. Контур зі струмом в магнітному полі. Магнітний потік. Теорема Остроградського – Гаусса для магнітного поля. Робота при переміщенні провідника і контура з струмом у магнітному полі. Магнітне поле в речовині. Магнітні моменти атомів. Намагніченість. Закон повного струму для магнітного поля в речовині. Напруженість магнітного поля. Явище електромагнітної індукції. Закон Ленца. Закон Фарадея. Явище самоіндукції. Індуктивність. Енергія магнітного поля. Основи теорії Максвелла для електромагнітного поля. Струм зміщення. Рівняння Максвелла для електромагнітного поля. Основні властивості електромагнітних хвиль. Потік енергії. Вектор УмоваПойнтінга.

10

Тема: ОптикаПитання: Інтерференція світла. Інтерференція світла в тонких плівках. Дифракція світла. Принцип Гюйгенса-Френеля. Метод зон Френеля. Прямолінійність поширення світла. Дифракція Френеля на круглому отворі та диску. Дифракція Френеля на щілині та на дифракційній гратці. Дисперсія світла. Області нормальної та аномальної дисперсії. Природне та поляризоване світло. Закон Малюса. Поляризація світла при відбиванні. Закон Брюстера. Подвійне променезаломлення. Штучна оптична анізотропія.

6

 

Тема: Теорія атома водню за Бором. Елементи квантової механікиПитання: Теплове випромінювання. Розподіл енергії у спектрі випромінювання абсолютно чорного тіла. Закон Стефана-Больцмана. Закон зміщення Віна. Квантова гіпотеза випромінювання. Формула Планка. Атом водню та його спектр за теорією Бора. Формула деБройля. Дослідне обґрунтування корпускулярно-хвильового дуалізму властивостей речовини. Співвідношення невизначеностей як прояв корпускулярно-хвильового дуалізму властивостей матерії. Хвильова функція та її статистичний зміст. Рівняння Шредінґера. Частинка в одномірній прямокутній „потенціальній ямі”. Атом водню у квантовій механіці. Принцип Паулі. Розподіл електронів у атомі по станах. Комбінаційне розсіяння світла. Поглинання, спонтанне і вимушене випромінювання. Лазери.

8

Тема: Елементи фізики атомного ядраПитання: Характеристика і склад атомного ядра. Нуклони. Взаємодія нуклонів та поняття про властивості і природу ядерних сил. Дефект маси та енергія зв’язку ядра. Радіоактивність. Основний закон радіоактивного перетворення ядер. Закономірності α, β, γ – випромінювань атомних ядер. Ядерні реакції та закони збереження. Реакції поділу ядер. Поняття про ядерну енергетику. Основні елементи конструкції ядерного реактора та фізичні основи керування ланцюговою реакцією поділу ядер. Реакція синтезу атомних ядер. 

4

Тема: Елементи квантової статистики та фізики твердого тілаПитання: Поняття про квантову статистику Фермі  Дірака та Бозе  Ейнштейна. Поняття про структуру твердих тіл. Розподіл електронів провідності в металах за енергіями. Енергія Фермі. Енергетичні зони в кристалах. Розподіл електронів по енергетичних зонах. Валентна зона та зона провідності. Метали, діелектрики та напівпровідники. Власна провідність напівпровідників. Домішкова провідність напівпровідників.   Pn – перехід та його вольт-амперна характеристика. Люмінесценція твердих тіл.

4

2.2 Лабораторні заняття: ДФН  48 год.

№ п/п

Зміст занять

Кількість
годин

ДФН

І СЕМЕСТР,
Вступне заняття. Ознайомлення з правилами ТБ, приладами і порядком роботи в лабораторії.

2

Лабораторна робота І

2

Лабораторна робота ІІ

2

Захист лабораторних робіт

2

Лабораторна робота III

2

Лабораторна робота IV

2

Лабораторна робота V

2

Підсумкове заняття. Захист лабораторних робіт

2

 

Вступне заняття в електричній лабораторії. Інструктаж з ТБ.

2

Лабораторна робота VІ

2

Лабораторна робота VІІ

2

Захист лабораторних робіт

2

Лабораторна робота VІІІ

2

Лабораторна робота ІХ

2

Лабораторна робота Х. Захист лабораторних робіт

2

Підсумкове заняття. Захист лабораторних робіт.

2

ІІ СЕМЕСТР,                   

1.

Вступне заняття в оптичній лабораторії. Інструктаж з ТБ при роботі з лазером, ртутною дуговою лампою, високовольтними джерелами живлення.

2

2.

Лабораторна робота І

2

3.

Лабораторна робота ІІ

2

4.

Захист лабораторних робіт

2

5.

Лабораторна робота III

2

6.

Лабораторна робота IV

2

7.

Лабораторна робота V

2

8.

Підсумкове заняття. Захист лабораторних робіт.

2

2.3           Практичні /семінарські/ заняття: ДФН  64 год.

№ п/п

Зміст /теми/ занять

Кількість
годин

ДФН

І СЕМЕСТР

 

1

Тема 1. Теорія похибок та обробка результатів вимірювань. Тема 2: Кінематика поступального руху.

4

2

Тема 3. Динаміка поступального руху.Тема 4. Закон збереження імпульсу. Робота. Енергія.

4

3

Тема 5. Кінематика обертального руху.Тема 6. Динаміка обертального руху.

4

4

Тема 7. Механічні коливання та хвилі.Тема 8. Рівняння стану ідеального газу.

4

 

5

Тема 9.   Перший закон термодинаміки. Теплоємність газів.Тема 10. Адіабатний процес.

4

6

Тема 11. Явища перенесення.Тема 12. Цикл Карно. Гідродинаміка.

4

7

Тема 14. Електростатика.

4

8

Тема 15. Постійний струм.

4

ІІ СЕМЕСТР

 

9

Тема 16. Електромагнетизм. Розрахунок індукції магнітного поля провідників з струмом.

4

10

Тема 17. Сила Ампера. Сила Лоренца. Явище електромагнітної індукції.

4

11

Тема 18. Хвильова оптика. Дослід Юнга. Інтерференція світла у тонких плівках. Інтерферометри.

4

12

Тема 19. Дифракція. Поляризація світла.

 

13.

Тема 20. Теплове випромінювання.

4

14.

Тема 21.  Гіпотеза де Бройля. Елементи квантової механіки.

4

15.

Тема 22. Атомна фізика. Спектр випромінювання атома водню.

4

16.

Тема 23. Ядерна фізика.

4

 

 

Назви лабораторних робіт

І СЕМЕСТР

Молекулярна лабораторія

№№ лаб.роб.

Назва

К-сть год

2.

Вивчення моменту інерції маятника Максвелла.

2

5.

Вивчення основного рівняння динаміки обертального руху.

2

7.

Вивчення моменту інерції тіла динамічним методом.

2

8.

Визначення моменту інерції крутильного маятника.

2

9.

Вивчення моменту інерції тіла неправильної геометричної форми.

2

10.

Вимірювання модуля пружності методом розтягу.

2

11.

Визначення модуля пружності методом згину.

2

13.

Визначення модуля зсуву з допомогою крутильного маятника.

2

14.

Визначення прискорення вільного падіння за допомогою оборотного маятника.

2

15.

Дослідження механічних загасаючих коливань.

2

16.

Дослідження коливань системи із зосередженими параметрами.

2

17.

Дослідження коливань струни.

2

18.

Визначення частоти звукових коливань методом стоячої хвилі.

2

19.

Експериментальна перевірка рівняння Бернуллі.

2

20.

Визначення коефіцієнта теплового розширення твердого тіла.

2

23.

Визначення коефіцієнта в’язкості повітря та середньої довжини вільного пробігу молекул повітря.

2

24.

Визначення коефіцієнта в’язкості рідини методом Стокса.

2

25.

Визначення коефіцієнта в’язкості рідини за допомогою віскозиметра.

2

26.

Визначення в’язкості рідини капілярним методом.

2

29.

Визначення постійної Больцмана та універсальної газової сталої.

2

30.

Визначення відношення теплоємностей Cp/Cv  для  повітря.

2

31.

Визначення зміни ентропії при нагріванні і плавленні олова.

2

33.

Визначення коефіцієнта теплопровідності твердих тіл методом Христіансена.

2

35.

Вимірювання коефіцієнта поверхневого натягу рідини.

2


Електрична лабораторія

1.

Вивчення основних властивостей електростатичного поля

2

2.

Визначення електроємності конденсаторів

2

3.

Перевірка закону Ома для електричного кола постійного струму

2

4.

Визначення опору провідників за допомогою містка постійного струму (містка Уітсона).

2

5.

Перевірка правил Кірхгофа

2

8.

Визначення електрорушійної сили джерела струму методом компенсації

2

10.

Вивчення явища електромагнітної індукції

2

11.

Визначення горизонтальної й вертикальної складових індукції магнітного поля Землі за допомогою земного індуктора

2

12.

Вивчення електричного лічильника змінного струму

2

13.

Визначення коефіцієнта пружності і перевірка закону Ома для кола змінного струму

2

14.

Вивчення процесів заряджання і розряджання конденсатора через опір

2

15.

Перевірка закону Ома для електричного кола змінного струму при наявності в колі ємності та активного опору

2

17.

Вивчення вимушених електричних коливань у  коливальному контурі

2

ІІ СЕМЕСТР

Оптична лабораторія

2.

Визначення показника заломлення скла за допомогою мікроскопа

2

3.

Вивчення явища поляризації світла

2

4.

Вимірювання високих температур за допомогою оптичного пірометра із зникаючою ниткою

2

11.

Дослідження p-n переходу та його практичного використання

2

12.

Вимірювання потужності експозиційної дози природного радіаційного фону

13.

Визначення довжини хвилі випромінювання гелій-неонового оптичного квантового генератора (лазера)

2

21.

Визначення концентрації розчинів та коефіцієнта поглинання за величиною поглинання світла

2

22.

Дослідження дифракції електронів на кристалічній гратці

2

27.

Визначення радіуса кривини лінзи з допомогою кілець Ньютона

2

31.

Визначення довжини світлової хвилі за допомогою дифракційної гратки

2

35.

Вивчення повертання площини поляризації світла

2

41.

Вивчення інтегральної випромінювальної  здатності вольфраму

2

42.

Вивчення зовнішнього фотоефекту та визначення сталої Планка

2

43.

Вивчення спектральних характеристик фотоелементів

2

44.

Визначення сталої Планка за спектром випромінювання водню

2

46.

Дослідження молекулярних спектрів поглинання і визначення сталої Планка

2

48.

Вивчення явища фотолюмінесценції

2

 

2.4 Самостійна робота: ДФН  168  год.

№ п/п

Зміст роботи

Кількість
годин

ДФН

І СЕМЕСТР,

1

Підготовка до лабораторних занять

20

2

Повторення лекційного матеріалу

16

3

Виконання домашніх завдань

16

4

Виконання індивідуальних розрахунково – графічних робіт

16

5

Підготовка до здачі модулів та екзамену

16

Разом за 1 семестр

84

ІІ СЕМЕСТР

1

Підготовка до лабораторних занять

20

2

Повторення лекційного матеріалу

16

3

Виконання домашніх завдань

16

4

Розв’язування розрахунково-графічних робіт

16

5

Підготовка до здачі модулів та екзамену

16

Разом за 2 семестр

84

Сума

168

 

Затверджено на комісії по плануванню самостійної роботи студентів методичної ради інституту ІХХТ

„____” __________________ 2019 року

 

_______________________________________________

підпис, прізвище та ініціали

2.5. Проведення модульних контролів і семестрових екзаменів.
Розподіл балів модульних контролів (МК)                                                     Ф-5

Модульний контроль

Максимальна оцінка в балах

Поточний контроль

Конт­рольний захід

(К3)

Модульна оцінка

(ПК+К3)

Лабораторні заняття

Практичні (семінарські заняття)

РГР

КР

Разом балів

(ПК)

1

2

3

4

5

6

7

8

1 семестр всього, у тому числі

20

10

5

35

65

100

1 – ий МК

10

5

15

35

50

2 – ий МК

10

5

5

20

30

50

2 семестр всього, у тому числі

20

10

5

35

65

100

1 – ий МК

10

5

15

35

50

2 – ий МК

10

5

5

20

30

50

ІІІ. Навчально-методичні матеріали.

 

3.1                Література до теоретичного курсу.

  • І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, І.М. Кравчук, Б.М. Романишин, В.М. Габа, Ф.М. Гончар. Курс фізики. – Львів, Вид. „Афіша”, 2004 р.
  • І.Р. Зачек, Б.М. Романишин. Фізика. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2003 р.
  • І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. Том 1. Механіка. Молекулярна фізика і термодинаміка. – Київ, „Техніка”, 1999. – 536с.
  • І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. Том 2. Електрика і магнетизм. – Київ, „Техніка”, 2001. – 452с.
  • І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук. Загальний курс фізики. Том 3. Оптика. Квантова фізика. – Київ, „Техніка”, 1999. – 520с.
  • П.М.Воловик. Фізика для університетів. – Київ, „Ірпінь” : Перун, 2005.- 864 с.

 

3.2                Література до практичних /семінарських/ занять.

  • І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, А.М. Андрейко, І.В. Бандрівчак, Н.А. Українець, та ін. Збірник задач з фізики. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2010 р.
  • І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, В.М. Середа, Т.Д. Крушельницька, Н.А. Українець. Збірник задач з фізики. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2003 р.
  • Задачі з фізики. Методичні вказівки. Приклади розв’язування. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2001 р.

 

3.3                Література до лабораторних занять.

  • Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2010 р.
  • Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2002 р.
  • Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2006 р.

Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. – Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2006 р.

3.                  Навчально-методичні матеріали.

 

3.1. Література до теоретичного курсу.

1.      І.Є.Лопатинський, І.Р.Зачек, Г.А.Ільчук, Б.М.Романишин. Фізика. Підручник. – Львів: Афіша, 2005. 394 с.

2.      Воловик П.М. Фізика: Для ун-тів. – К.; Ірпінь: Перун, 2005. – 864 с.

3.      Трофимова Т.И. Курс физики. М.: Высш. шк., 1990. – 478 с.

4.      Курс фізики. Під редакцією Лопатинського І.Є., Видавництво Бескид Біт, 2002.

5.      Детлаф А.А., Яворский Б.М.  Курс физики. -М.:  Высшая школа, 1989.

6.      Детлаф. А.А., Яворский Б.М., Милковская Л.Б. Курс физики.-М.: Высшая школа,

1973-1979, т. 1-3.

7.      Кучерук І.М., Горбачук І.Т. Загальна фізика. Електрика і магнетизм.-Київ:

Вища школа 1990.

8.      Кучерук І.М., Дущенко В.П. Загальна фізика. Оптика. Квантова  фізика.-Київ:

Вища школа,1991.

9.      Зисман Г.А., Тодес О.М. Курс общей физики. -М.: Наука, 1972-1974,т.1-3.

10.  Савельев И.В. Курс общей физики.-М.: Наука, 1982 т.1-3.

11.  Бушок Г.Ф., Півень Г.Ф. Курс фізики. – Київ: Вища школа, 1983, т.1-2.

12.  Пастушенко С.М. Загальна фізика. Механіка. – Київ: Видавництво НАУ, 2002.

13.  Сивухин Д.В. Общий курс физики.- М.: Наука, 1983-1986, т.1-5.

14.  Епифанов Г.И. Физика твердого тела.-М.: Высшая школа, 1977.

15.  Матвеев А.Н. Электродинамика.-М.: Высшая школа, 1980.

 

3.2. Література до практичних занять.

 

1.      Збірник задач з фізики: Навч. посібник. – За ред.І.Є. Лопатинського, А.М.Андрейка. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2010. – 320 с.

2.      Лопатинський І.Є., Зачек І.Р., Середа В.М., Крушельницька Т.Д., Українець Н.А. Збірник задач з фізики. -Львів: Видавництво НУ “ЛП”, 2003.

3.      Збірник задач з фізики. -Львів: Видавництво ЛПІ, 1993, ч.1-3.

4.      Волькенштейн В.С. Сборник задач по общему курсу физики. М.: Наука, 1985.

5.      Чертов А.Г. и др. Задачник по физике.-М.: Высшая школа, 1981.

6.      Иродов И.Е. Задачи по общему курсу физики.-М.: Наука, 1979.

7.      Савельев И.В. Сборник вопросов и задач по общей физике.-М.: Наука, 1982.

8.      Новодворская Е.М. Методика проведения упражнений по физике во  ВТУЗе.-М.:

Высшая школа, 1981.

3.3. Література до лабораторних занять.

1.      Лабораторний практикум з фізики. Частина І. Під ред. Лопатинського І.Є., Бандрівчака І.В., Крушельницької Т.Д. – Львів: Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2002.- 184 с.

2.      Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. Під ред. Лопатинського І.Є.- Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2006.

3.      Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. Під ред. Лопатинського І.Є.- Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2006.- 264 с.

4.      Фізичний практикум. За редакцією Дущенка В.П.-Київ: Вища школа, 1981-1984.  ч. 1-2.

5.      Лабораторные занятия по физике. Под ред. Гольдина Л.М.-М.: Наука, 1983.

6.      Лабораторный  практикум по физике. Под ред. Ахматова А.С.-М.: Высшая школа, 1980.

7.      Загальна фізика: Лабораторний практикум. Під ред. Горбачука І.Т.- К.: Вища шк.,1992.

8.      Физический практикум. Под. ред. В.И. Ивероновой. -М.: Наука. 1968.

9.      Курс физики: Практикум. Под ред. Д.А.Городецкого. -Киев: Вища школа, 1992.

10.  Методичні розробки та інструкції до лабораторних робіт, видані кафедрою фізики НУ “ЛП”.

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ „ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”

 

Інститут права і психології (ІНПП)

 

Кафедра фізики

 

 

 

 

„ЗАТВЕРДЖУЮ”

 

Голова науково – методичної комісії

спеціальності

Професійна освіта ___________________________________________________

 

(назва)

 

_______________________________

 

(підпис)                                               (ініціали і прізвище)

 

“_____” ______________ 2019 року

 

 

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

ФІЗИКА

(код і назва навчальної дисципліни)

(рівень вищої освіти)

галузь знань

01 Освіта

(шифр і назва)

спеціальність

015 Професійна освіта

(шифр і назва)

спеціалізація

015.10 Комп΄ютерні технології,

015.21 Харчові технології,

015.01 Будівництво

(шифр і назва)

вид дисципліни

Обов’язкова

(обов’язкова / за вибором)

мова викладання

Українська

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Львів – 2019

 

 

Види роботи

Денна форма навчання

Семестр

Семестр

Всього

№ І

№ ІІ

Кількість кредитів

3

лекційні заняття, год.

15

15

лабораторні заняття, год.

30

30

практичні (семінарські) заняття, год.

Всього аудиторних год.

45

45

Самостійна робота, год.

45

45

Загальний обсяг год.

90

90

Контрольні роботи, шт.

Розрахунково-графічні роботи, штук
Екзамени

1

1

Заліки

 

 

 

 

Розподіл годин на тиждень

 

 


Лекції                          Лабораторні

 

Разом

 

Практичні                      Тривалість

лаб. роботи

 

 

 

I   семестр

 


1                              2

 

5

0                              2

 

 

Робоча програма з навчальної дисципліни ФІЗИКА для студентів Інституту права та психології

(назва інституту

 

Розробник:
доцент каф. фізики, канд.фіз.-мат.наук, доцент О.Б.Біленька
(посада, науковий ступінь, та вчене звання) (підпис) (ініціали та прізвище)

 

 

 

 

Робоча програма розглянута та схвалена на засіданні кафедри фізики.

 

Протокол    від  “ 29” серпня  2019 року , № 18

 

Завідувач кафедри фізики ________________________    І.Є.Лопатинський

 

(підпис)                                        (ініціали і прізвище)

 

 

Робоча програма розглянута та схвалена НМК спеціальності

 

015 Професійна освіта (Комп΄ютерні технології).

(шифр і назва спеціальності)

 

Протокол від  “ 3”  вересня   2019 року,          № 1 .

 

 

Секретар НМК ______________________     _______________________

 

(підпис)                                  (ініціали та прізвище)                                        Крих Г.Б.

  1. 1.  Структура навчальної дисципліни

 

Всього годин

Найменування показників

Денна

Заочна

форма

форма

навчання

навчання

Кількість кредитів/год.
Усього годин аудиторної роботи, у т.ч.:

45

●лекційні заняття, год

15

●семінарські заняття, год.

●практичні заняття, год.

●лабораторні заняття, год.

30

Усього годин самостійної роботи, у т.ч.:

45

●контрольні роботи, к-сть/год.
●розрахункові (розрахунково-графічні) роботи, к-сть/год.
●індивідуальне науково-дослідне завдання, к-сть/год.

●підготовка до навчальних занять та контрольних заходів,
год.

Екзамен

Залік

Частка аудиторного навчального часу студента у відсотковому вимірі:
денної форми навчання –       % ; заочної форми навчання –

.

 

 

  1. 2.  Мета та завдання навчальної дисципліни

 

2.1.       Мета вивчення навчальної дисципліни

 

Фізика належить до природничих наук, які вивчають закономірності найпростіших форм руху матерії. Тому курс фізики є фундаментом, на якому будується теоретична і практична підготовка інженерів та спеціалістів природничого профілю. Без нього неможливо сформувати спеціаліста, здатного до самостійної творчої діяльності на рівні вимог сучасної науки і техніки.

 

Метою вивчення курсу фізики є :

  1. створити майбутньому спеціалістові надійний науковий фундамент на якому ґрунтується його наступна спеціальна підготовка;
  1. дати студентові можливість орієнтуватися в основних фізичних теоріях та межах їх застосовності, модельних підходах, та навчити фізично грамотно їх використовувати;
  1. сформувати навики планування, проведення та обробки результатів вимірювань фізичних величин та інтерпретації отриманих результатів експерименту, у тому числі – оцінювання їх достовірності та похибок вимірювань;
  1. сформувати цілісний науковий світогляд;
  2. допомогти орієнтуватися в потоці науково-технічної інформації;
  1. створити рівень знань з фізики, який не дозволить майбутньому спеціалістові приймати імпульсивні, вольові і одночасно кричуще неграмотні та фізично небезпечні рішення, які ведуть до катастрофічних наслідків (наприклад, катастрофа на Чорнобильській АЕС через неадекватну поведінку з ядерним реактором).
  1. підготувати студентів до вивчення спеціальних дисциплін згідно із профілем професійної підготовки.

 

2.2.     Завдання навчальної дисципліни

Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:

  1. знати основні фізичні поняття, величини, явища та закони фізики, які необхідні для наступного вивчення спеціальних дисциплін;
  1. знати одиниці вимірювання основних фізичних величин, та вміти використовувати метод аналізу розмірності при перевірці отриманих аналітичних формул;
  1. розуміти фізичну природу процесів, які використовуються у професійній діяльності фахівця, та вміти виокремити найважливіші із них;

4. вміти самостійно планувати та проводити простий фізичний експеримент, обробляти та аналізувати його результати;

  1. вміти користуватися загальновживаними вимірювальними приладами для вимірювання розмірів, механічних, електричних та оптичних величин;
  1. мати сформовані навики аналізу поведінки фізичних систем та розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки, та проводити у наступному комп’ютерне моделювання поведінки досліджуваних систем;
  1. мати сформовану широку теоретичну підготовку з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи;
  1. мати сформовану екологічну та етичну культуру, та навики прогнозування наслідків конкретних технічних рішень для навколишнього середовища;
  1. мати навики безумовного дотримання правил техніки безпеки при роботі з обладнанням.

Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетенцій (знань, вмінь, навичок), у тому числі:

загальних компетенцій:

1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

3. Здатність та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

4.Здатність  продемонструвати знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

5.Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

6.Навички використання інформаційні і комунікаційні технології.

7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

9. Здатність бути критичним і самокритичним.

10. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

11. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

12. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

13. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

14. Навички здійснення безпечної діяльності.

15.Здатність  діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

 

фахових компетенцій:

  1. знати та  розуміти основні фізичні поняття, явища, закони, та можливості їх математичного опису, та межі застосовності;
  2. уміти застосовувати методи наукового пізнання,
  3. мати навики планування та проведення наукових експериментів, та практичні навики проведення вимірювань за допомогою загальновживаних вимірювальних приладів;
  4. вміти опрацьовувати результати проведених експериментів, оцінювати похибки вимірювань, та графічно представляти за необхідності їх результати;
  5. знати, вміти використовувати, та мати практичні навики застосування інформаційних технологій при вимірюванні, передачі та обробленні даних фізичних вимірювань;
  6. мати навики практичного використання набутих фізичних знань в лабораторії та у побуті;

Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:

  1. знати основні фізичні поняття, величини, явища та закони фізики, які необхідні для наступного вивчення спеціальних дисциплін;
  1. знати одиниці вимірювання основних фізичних величин, та вміти використовувати метод аналізу розмірності при перевірці отриманих аналітичних формул;
  1. розуміти фізичну природу процесів, які використовуються у професійній діяльності фахівця, та вміти виокремити найважливіші із них;
  1. мати сформований науковий світогляд та науковий стиль мислення;

5.   вміти самостійно планувати та проводити простий фізичний експеримент, обробляти та аналізувати його результат

6. вміти користуватися загальновживаними вимірювальними приладами для вимірювання розмірів, механічних, електричних та оптичних величин;

  1. мати сформовані навики аналізу поведінки фізичних систем та розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки, та проводити у наступному комп’ютерне моделювання поведінки досліджуваних систем;

 

  1. мати сформовану широку теоретичну підготовку з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи;
  1. мати сформовану екологічну та етичну культуру, та навики прогнозування наслідків конкретних технічних рішень для

навколишнього середовища;

10. мати навики безумовного дотримання правил техніки безпеки при роботі з обладнанням.

 

 

2.3. Перелік попередніх, супутніх і наступних навчальних дисциплін

 

Попередні

Супутні і наступні

з/п

навчальні дисципліни

навчальні дисципліни

1

Фізика (шкільний курс) Вища математика

2

Алгебра Інформатика та обчислювальна техніка

3

Геометрія Комп′ютерна графіка

4

Математичний аналіз Вступ до спеціальності

 

3. Анотація навчальної дисципліни

          Курс загальної фізики призначений для ознайомлення студентів із основним курсом фізики (механіка поступального та обертального руху, коливання і хвилі, молекулярна фізика і термодинаміка, електростатика, електромагнетизм, електричний струм, хвильова оптика, теплове випромінювання, атомна та ядерна фізика, елементи фізики твердого тіла) на університетському рівні складності, тобто із використанням методів вищої математики для отримання аналітичних описів складних фізичних процесів. Вивчення даного курсу передбачає також розв’язування задач, та виконання лабораторних робіт із наступним вивченням обробки результатів вимірювань, освоєнням за необхідності способів їх графічного представлення, оцінкою похибок вимірювань, та аналізом отриманих експериментальних результатів.

Курс фізики служить основою для розуміння фізичної сторони процесів, які відбуваються у реальних промислових установках, і допомагає створювати математичні моделі відповідних процесів для автоматизованих систем керування.

  1. 4.    Опис навчальної дисципліни

4.1

Лекційні заняття:

Кількість

п/п

Назви розділів, тем

годин

ДФН

ЗФН

І СЕМЕСТР

1.

Тема: Фізичні основи механіки

2

Питання: Швидкість. Прискорення. Нормальне

і

тангенціальне  прискорення.  Закон  динаміки  матеріальної
точки і поступального руху твердого тіла. Закон збереження
імпульсу.  Робота  сили  та  її  вираз  через  криволінійний
інтеграл. Кінетична енергія механічної

системи.

Потенціальна   енергія.   Поле   центральних   сил.   Закон
збереження  та  перетворення  енергії.  Кутова  швидкість  та
кутове  прискорення.  Їх  зв’язок  з  лінійними  величинами.
Момент  сили  та  момент  імпульсу  механічної  системи.
Момент імпульсу відносно нерухомої осі обертання. Момент
інерції  тіла  відносно  осі.  Рівняння  динаміки  обертального
руху твердого тіла відносно нерухомої осі. Кінетична енергія
обертального  руху.  Закон  збереження  моменту  імпульсу.
Статика. Фізичні умови рівноваги тіл.

2.

Тема: Коливання і хвилі

1

Питання: Гармонічні коливання. Диференціальне рівняння
гармонічних  коливань  та  його  розв’язок  (на  прикладі
пружинного  маятника).  Додавання  гармонічних  коливань
одного  напрямку  і  однакової  частоти.  Биття.  Додавання
взаємно-перпендикулярних коливань.

Диференціальне

рівняння    загасаючих    коливань    та    його    розв’язок.
Диференціальне  рівняння  вимушених  коливань  та  його
розв’язок.   Резонанс.   Утворення   хвиль   в   пружному
середовищі. Поздовжні та поперечні хвилі. Рівняння біжучої
хвилі. Енергія хвилі. Інтерференція хвиль. Рівняння стоячої
хвилі та його аналіз.

3.

Тема: Молекулярно-кінетична теорія ідеальних газів

1

Питання:    Статичний    та    термодинамічний    методи
дослідження. Термодинамічні параметри. Рівноважні стани
та   процеси.   Рівняння   молекулярно-кінетичної   теорії
ідеального  газу  для  тиску.  Середня  кінетична  енергія
молекул.  Молекулярно-кінетичне  трактування  абсолютної
температури.   Розподіл   молекул   ідеального   газу   за
швидкостями    теплового    руху    (розподіл    Максвела).
Барометрична  формула.  Розподіл  частинок  у  зовнішньому
потенціальному полі. Закон рівномірного розподілу енергій
за ступенями вільності молекул.

 

4.

Тема: Термодинаміка

2

Питання: Перший  закон  термодинаміки.  Робота  газу  при
зміні його об’єму. Кількість теплоти. Застосування першого
закону термодинаміки до ізопроцесів.

Теплоємність.

Залежність теплоємності ідеального газу від виду процесу.
Класична   молекулярно-кінетична   теорія   теплоємностей
ідеальних  газів  та  її  обмеженість.  Адіабатний  процес.
Середнє число зіткнень та середня довжина вільного пробігу
молекул.  Дифузія  в  газах.  Стаціонарна  теплопровідність
газів.  Внутрішнє  тертя  в  газах.  Коловий  процес.  Теплові
двигуни  та  холодильні  машини.  Оборотні  та  необоротні
процеси.   Цикл   Карно.   Другий   закон   термодинаміки.
Ентропія.    Статистичне    трактування    другого    закону
термодинаміки.  Реальні  гази.  Рівняння  Ван-дер-Ваальса.
Порівняння ізотерм Ван-дер-Ваальса з експериментальними.
Критичний стан. Рівняння Бернуллі.

5.

Тема: Електростатика

1

Питання:    Закон    збереження    електричного    заряду.
Електричне   поле.   Напруженість   електричного    поля.
Потенціал  електричного  поля.  Напруженість  як  градієнт
потенціалу.Потіквекторанапруженості.Теорема
Остроградського-Гаусса  для  електричного  поля  у  вакуумі.
Типи діелектриків. Електронна та орієнтаційна поляризація.
Електричне  поле  в  речовині.  Теорема  Остроградського-
Гаусса  для  електричного  поля  в  діелектрику.  Електричне
зміщення. Провідники в електричному полі. Електроємність
відокремленого провідника. Конденсатори.

Енергія

електростатичного поля. Об’ємна густина енергії.

6.

Тема: Постійний електричний струм. Електричний струм

1

в металах
Питання:  Постійний  електричний  струм.  Закон  Ома  у
інтегральній та диференціальній формах. Теплова дія струму.
ЗаконДжоуля-Ленца.Класичнаелектроннатеорія
електропровідності  металів  та  її  дослідне  обґрунтування.
Закон   ВідеманаФранца.   Труднощі   класичної   теорії
електропровідності  металів.  Робота  виходу  електронів  з
металу.  Електричний  струм  в  електролітах.  Електричний
струм у газах.

7.

Тема: Електромагнетизм

1

Питання: Магнітне поле. Магнітна індукція. Закон Ампера.
Закон   БіоСавараЛапласа.   Закон   повного   струму  для
магнітного поля у вакуумі. Вихровий характер магнітного
поля.  Сила  Лоренца.  Ефект  Холла.  Циркуляція  вектора
магнітної  індукції.  Контур  зі  струмом  в  магнітному  полі.
Магнітний потік. Теорема Остроградського

Гаусса  для

магнітного  поля.  Робота  при  переміщенні  провідника  і
контура  з  струмом  у  магнітному  полі.  Магнітне  поле  в
речовині.  Магнітні  моменти  атомів.  Намагніченість.  Закон
повного   струму   для   магнітного   поля   в   речовині.
Напруженість  магнітного  поля.  Явище  електромагнітної
індукції. Закон Ленца. Закон Фарадея. Явище самоіндукції.
Індуктивність.  Енергія  магнітного  поля.  Основи  теорії
Максвелла  для  електромагнітного  поля.  Струм  зміщення.
Рівняння  Максвелла  для  електромагнітного  поля.  Основні
властивості  електромагнітних  хвиль. Потік  енергії. Вектор
УмоваПойнтінга.

8.

Тема: Оптика

2

Питання:  Інтерференція  світла.  Інтерференція  світла  в
тонких  плівках.  Дифракція  світла.  Принцип  Гюйгенса-
Френеля. Метод зон Френеля. Прямолінійність поширення
світла.  Дифракція  Френеля  на  круглому  отворі  та  диску.
Дифракція  Френеля  на  щілині  та  на  дифракційній  гратці.
Дисперсія   світла.   Області   нормальної   та   аномальної
дисперсії. Природне та поляризоване світло. Закон Малюса.
Поляризація   світла   при   відбиванні.   Закон   Брюстера.
Подвійне променезаломлення. Штучна оптична анізотропія.

9.

Тема: Теорія атома водню за Бором. Елементи квантової

2

механіки
Питання:  Теплове  випромінювання.  Розподіл  енергії  у
спектрі  випромінювання  абсолютно  чорного  тіла.  Закон
Стефана-Больцмана. Закон зміщення Віна. Квантова гіпотеза
випромінювання.  Формула  Планка.  Атом  водню  та  його
спектр  за  теорією  Бора.  Формула  деБройля.  Дослідне
обґрунтування корпускулярно-хвильового

дуалізму

властивостей речовини. Співвідношення невизначеностей як
прояв   корпускулярно-хвильового   дуалізму   властивостей
матерії. Хвильова функція та її статистичний зміст. Рівняння
Шредінґера. Частинка в одномірній

прямокутній

„потенціальній  ямі”.  Атом  водню  у  квантовій  механіці.
Принцип  Паулі.  Розподіл  електронів  у  атомі  по  станах.
Комбінаційне  розсіяння  світла.  Поглинання,  спонтанне  і
вимушене випромінювання. Лазери.

10.

Тема: Елементи фізики атомного ядра

1

Питання: Характеристика і склад атомного ядра. Нуклони.
Взаємодія  нуклонів  та  поняття  про  властивості  і  природу
ядерних   сил.   Дефект   маси   та   енергія   зв’язку   ядра.
Радіоактивність. Основний закон

радіоактивного

перетворення ядер. Закономірності α, β, γ – випромінювань
атомних ядер. Ядерні реакції та закони збереження. Реакції
поділу  ядер.  Поняття  про  ядерну  енергетику.  Основні
елементи конструкції ядерного реактора та фізичні основи
керування ланцюговою реакцією   поділу ядер.

Реакція

 

синтезу атомних ядер.
11. Тема: Елементи квантової статистики та фізики твердого

1

тіла
Питання: Поняття про квантову статистику ФерміДірака
та Бозе Ейнштейна. Поняття про структуру твердих тіл.
Розподіл  електронів  провідності  в  металах  за  енергіями.
Енергія  Фермі.  Енергетичні  зони  в  кристалах.  Розподіл
електронів  по  енергетичних  зонах.  Валентна  зона  та  зона
провідності.   Метали,   діелектрики   та   напівпровідники.
Власна провідність напівпровідників. Домішкова провідність
напівпровідників. P–  перехід  та  його  вольт-амперна
характеристика. Люмінесценція твердих тіл.
Усього годин 15
4.2. Лабораторні заняття
Кількість

Зміст занять

годин
п/п

ДФН

ЗФН
І СЕМЕСТР, 1 – 7 тижні
1. Вступне заняття. Ознайомлення з правилами ТБ, приладами

2

і порядком роботи в лабораторії.
2. Лабораторна робота І

2

3. Лабораторна робота ІІ

2

4. Захист лабораторних робіт

2

5. Лабораторна робота III

2

6. Лабораторна робота IV

2

7. Підсумкове заняття. Захист лабораторних робіт

2

8 – 15 тижні

9. Вступне заняття в електричній лабораторії. Інструктаж з ТБ.

2

10. Лабораторна робота VІ

2

11. Лабораторна робота VІІ

2

12. Захист лабораторних робіт

2

13. Вступне заняття в оптичній лабораторії. Інструктаж з ТБ.

2

14. Лабораторна робота VІІІ

2

15. Лабораторна робота ІХ. Захист лабораторних робіт

2

16. Підсумкове заняття. Захист лабораторних робіт.

2

Усього годин

30

4.4.     Розрахунково-графічні роботи

Робота передбачає розв’язування індивідуальних завдань, які включають по 10 задач кожне, і вибрані по одній із кожної з перелічених нижче тем. Робота поділена на дві рівні частини, які виконуються відповідно на протязі 1 – 8 тижнів семестру і враховуються у оцінці за поточний контроль.

Кількість

Теми завдань

годин

п/п

ДФН ЗФН

І СЕМЕСТР

1

Тема 1. Кінематика та динаміка поступального руху. Закон 1
збереження імпульсу. Робота. Енергія.

 

2

Тема 2. Кінематика та динаміка обертального руху. Закон

1

збереження моменту кількості руху.

3

Тема   3.   Механічні   коливання   та   хвилі.   Додавання

1

гармонічних коливань.

4

Тема 4. Молекулярна фізика. Рівняння стану ідеального газу.

1

Середня кінетична енергія теплового руху молекул. Розподіл
Максвелла. Барометрична формула.

5

Тема  5.  Перший  закон  термодинаміки.  Робота  при  зміні

1

об’єму газу. Класична теорія теплоємності ідеальних газів.
Адіабатний процес. Явища перенесення. Цикл Карно.

6

Тема    7.    Електростатика.    Закон    Кулона.    Принцип

1

суперпозиції  електричних  полів.  Правила  Кірхгофа  для
розгалужених електричних кіл. Теплова дія струму.

7

Тема 1. Магнетизм. Явище електромагнітної індукції та

1

самоіндукції. Енергія магнітного поля. Електромагнітні
коливання та хвилі.

8

Тема 4. Інтерференція, дифракція, поляризація світла.

1

9

Тема 7. Теплове випромінювання.

1

10

Тема 10. Елементи ядерної фізики. Ядерні реакції. Іонізуюче

1

випромінювання.Радіоактивність.Елементиядерної
енергетики.

Усього годин у семестрі

10

Усього годин

10

 

 

4.5. Самостійна робота

 

Кількість

 

Найменування робіт

годин

 

п/п

ДФН

ЗФН

І СЕМЕСТР,

1

Підготовка до лабораторних занять

13

2

Повторення лекційного матеріалу

5

3

Виконання домашніх завдань

5

4

Виконання індивідуальних розрахунково – графічних робіт

10

5

Підготовка до здачі модулів та екзамену

12

Усього годин у семестрі

45

Усього годин

45

 

 

  1. 5.    Методи діагностики знань
  2. Опитування при допуску до лабораторних робіт
  3. Опитування при захисті лабораторних робіт
  4. Перевірка Розрахунково-графічних робіт
  5. Екзамен – письмова форма
  6. Екзамен – усна компонента

 

  1. 6.    Критерії оцінювання результатів навчання студентів

Максимальна оцінка в балах

Поточний контроль (ПК)

Екзаменаційний контроль

Разом за

дисципліну

Лабораторні

20

письмова

усна

заняття

компонента

компонента

Практичні

0

заняття

60

10

РГР

10

Усього балів

30

70

100

 

8.Рекомендована література

Базова

Література до теоретичного курсу.

  1. Фізика і хімічні технології  Навчальний посібник [Текст] / І.Р. Зачек, С.І.Ющук, О.Б.Біленька. – Львів.: Ліга-Прес, 2014. – 352с.
  1. Фізика  Навчальний посібник [Текст] / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин – Львів.: Афіша, 2009 . – 385с.
  1. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин – Львів.: Афіша, 2005 . – 386с.
  1. Фізика Навчальний посібник [Текст] / І.Р. Зачек, Б.М. Романишин. – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2003 р. – 368 с.
  1. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 1. Механіка. Молекулярна фізика і термодинаміка / І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. – Київ.: Техніка, 1999. – 536с.
  1. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук, П.П.Луцик. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 2. Електрика і магнетизм / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук, П.П. Луцик.

– Київ.: Техніка, 2001. – 452с.

  1. І.М.Кучерук, І.Т.Горбачук. Загальний курс фізики. [Текст] : В 3 ч. Том 3.

Оптика. Квантова фізика / І.М. Кучерук, І.Т. Горбачук.  – Київ.: Техніка,

1999. – 520с.

  1. П.М. Воловик. Фізика для університетів. [Текст] / П.М. Воловик. – Київ.: Ірпінь : Перун, 2005.- 864 с.

Література до лабораторних занять.

  1. Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. Механіка та молекулярна фізика / І.Є.Лопатинський, І.Р.Зачек, С.О.Юр’єв та ін. – Львів, Вид. НУ ЛП, 2015 . – 188с.
  1. Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. Механіка та молекулярна фізика / За ред. І.Є. Лопатинського – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2010 . – 204с.
  1. Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. Механіка та молекулярна фізика / За ред. І.Є. Лопатинського – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2002 . – 204с .
  1. Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. Електрика і магнетизм / За ред. І.Є. Лопатинського – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2006 . – 204с.
  1. Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. Оптика та атомна фізика / – За ред. І.Є. Лопатинського – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2006 . – 264с.

Допоміжна

  1. Савельев И.В. Курс физики  [Текст] : в 3 ч. Т. 1. Механика, молекулярная

физика / И.В. Савельев – М.: Наука, 1989. – 350с.

 

  1. Савельев И.В. Курс физики  [Текст] : в 3 ч. Т. 2. Электричество, колебания

 

и волны, волновая оптика / И.В. Савельев – М.: Наука, 1989. – 462с.

 

  1. Савельев И.В. Курс физики [Текст] : в 3 ч. Т. 3. Квантовая оптика, атомная физика, физика твердого тела, физика атомного ядра и элементарных частиц / И.В. Савельев – М.: Наука, 1987. – 320с.

 

  1. Детлаф А.А., Яворский Б.М. Курс физики. Учеб. пособие для втузов [Текст] / А.А.Детлаф, Б.М.Яворский. – М.: Высш. шк., 1989. – 608с.

 

  1. Физический практикум. Электричество и оптика. [Текст] / под ред. В.И. Ивероновой – М.: Наука, 1968. – 806с.

 

  1. Волькенштейн В.С. Сборник задач по общему курсу физики. [Текст] / В.С. Волькенштейн. – М.: Наука, 1973. – 380с.

 

 

 

  1. 9.      Інформаційні ресурси
  1. https://ukrtechlibrary.wordpress.com/2011/11/12/i-є-лопатинський-і-р-зачек-

фізика-для-і/toloka.to/t12760

  1. bib.convdocs.org/v2676/зачек_і.р_фізика_у_формулах_і_задачах_ швидка_допомога_абітурієнту
  2. Roovee.net/c184/item1369238.html
  3. www.uchebilka.ru/fizika/94675/index.html
  4. Knigi.tor2.net
  5.  http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5622

 

10. Узгодження з іншими навчальними дисциплінами

 

Назва дисципліни, щодо

Прізвище та ініціали

якої проводиться

Підпис

викладача

узгодження

1

2

3

.

 

 

  1. 11.    Зміни та доповнення до робочої програми навчальної дисципліни

 

Зміст внесених змін

Дата і номер протоколу

Примітки
з/п

(доповнень)

засідання кафедри

1

2

3